fredag den 10. juni 2016

Sidste skoleuge - ramt af sygdom

Så har vi netop afsluttet vores allersidste skoledag inden sommerferien. DDNS er lukket ned for i år.

Denne uge har været anderledes. Blandt andet fordi der var så meget sygdom. Mandag til onsdag havde vi næsten normalt skema, torsdag havde vi fælles bålhygge og i dag, fredag, har vi været på tur til Langano.

Ugen begyndte med at jeg blev syg. Jeg fik amøber og måtte bruge toilettet i stor stil. Vi er jo kun tre lærere, så min "klasse" måtte passes af Kåre. Tirsdag blev Moses syg (den ene af mine to elever), jeg var stadig syg, så jeg vidste intet. Onsdag (jeg og Moses var stadig væk) blev Kåre syg med lungebetændelse. Ok så var skolen ved at være amputeret godt og grundigt.

Så blev det torsdag. Vi skulle have bålhygge sammen med de tyske børn og deres volontør, forældrene kom også. Jeg følte mig nødsaget til at være til stede igen på skolen, så Mari ikke skulle være alene. Moses kom op ad dagen. Vi havde en dejlig dag. Vi legede med børnene og vi lavede snobrød.

I dag, fredag, tog vi så til Langano allesammen (undtagen Kåre, som heldigvis havde det bedre). I Langano havde piraten One-Eyed Jake gravet en sølvskat ned som børnene skulle finde. Men udover at lede efter den, badede vi en masse og havde en sandslotkonkurrence. Sølvskatten blev fundet og One-Eyed Jake er heldigvis død, han sank med sit skib fuld af guld.

Her er Darara ved at spille kongespil. Læg mærke til pinden, som hænger i luften.