søndag den 16. august 2015

Mine nye kollegaer og skolen

Måske er det på tide at jeg præsenterer nordmændene, i hvert fald dem jeg kommer til at arbejde meget sammen med. 
Der er Kåre som gift med Trine og de er i slutningen af 40'erne. Kåre skal være skoleleder. Og der er Mari, som er nyuddannet lærer, hun bliver min anden kollega (se hendes blog her til højre på siden).
Hernede i Etiopien bliver mit job at arbejde på den lille norske skole (DDNS) i Hawassa. Skolen har 5 elever, hvoraf én af dem, Elisabeth, er dansk.

Den første uge i landet, er vi i Addis, fordi eleverne fra DDNS skal følge undervisningen på en international skole (Bingham) en uge. DDNS har en samarbejde med Bingham, som betyder at eleverne fra DDNS er med på Bingham nogle gange om året. 
De er eleverne ikke helt glade for, de holder mere af at være i deres egen lille skole. 

I går holdt vi vores første lærermøde, vi havde travlt, fordi vi jo er kommet næsten en uge senere herned til landet end ventet. Derfor kom mødet også til at vare 4½ time, på norsk selvfølgelig. Det var lidt svært at forstå det, især efter kun at have sovet nogle timer natten før.