torsdag den 3. september 2015

Den første skoleuge

Det er på høje tid at jeg får skrevet om, hvordan det er gået med at starte skolen op. Vi begyndte mandag for en uge siden (den 24. august).

Her ses det ene "klasseværelse", som er klar til eleverne.

Vi begyndte dagen med en morgensamling, 5 elever og 3 lærere. Så skulle vi lege de sædvanlige lege, frugtsalat, avisleg og den slags. Det var så hyggeligt alle grinede af sig selv og hinanden, mens vi styrtede rundt for at finde stole. Den yngste elev, som lige er begyndt i 1. klasse (i Danmark er det 0. klasse), hun syntes det var så sjovt at hun stod og hoppede op og ned, når hun når det blev for spændende.



Derefter skulle vi snakke om trivselsregler og skrive dem ned i fællesskab.

Her arbejder vi med at skrive reglerne på papir. Moses og Ruth.

Her er det Marie, Elisabeth og Darara

Dette er klasseværelset for 1. og 2. klasse



































Tirsdag til fredag havde vi det skema, som var nyt for os alle. Jeg tror at både elever og lærere var meget trætte, når dagen var forbi.
Jeg har 5. klasse i alle fag, undtagen samfundsfag og KRØ (Idræt på norsk). Det betyder at jeg nu er blevet både musiklæreren og kunst og håndværk-læreren. Det er faktisk ret sjovt. 

I musik i 5. klasse (Moses og Elisabeth) arbejder vi med rytmer, og vi har det så sjovt, Vi optog de rytmer, vi lavede, og fandt alle mulige ting at spille på. Det er dejligt, når skolen kan være sådan.

I matematik har vi i dag arbejdet med Excel. Jeg havde taget mine forholdsregler, så vi havde en computer med strøm og et USB-stik til at gemme på. Så det gik fint. Og da vi havde gemt dokumenterne på USB'en var Elisabeth meget stolt over at have lektier liggende på sådan en lille pind.


I friminuttet er vi sammen med de tyske og amerikanske elever, og man kan mærke at vores elever er lidt mere trygge ved dem nu. Men de er ikke glade for at skulle snakke engelsk.