mandag den 14. september 2015

Langano

I sidste weekend (for ca en uge siden) var Mari og jeg på tur med Jeanette Christian, Elisabeth og Ruth til Langano: Det er en sø der ligger lidt nordligere, end hvor vi bor, og her kan man bade. Det er et dejligt sted. Herunder ses søen og de sommerhuse, som man kan leje.
Det er selvfølgelig ikke som danske sommerhuse, som man kan leje med både indendørs swimmingpool eller spabad. Men det var ganske fint. 

Det blev en weekend med meget badning, spil, afslapning på stranden. Nå det er jo ikke spændende at læse om, så nu vil jeg fortælle om det, som er anderledes i Langano. For det første så er søvandet rødbrunt og man kan på ingen måde se igennem det. Så det kostede lidt overvindelse at hoppe i, men vandet var faktisk fint. Vandet virkede ikke beskidt, så jeg gætter på at det kan være farvet af et metal eller algeopblomstring. (Jeg har forsøgt at finde ud af det, men det er stadigt uvist).

Sandet var sort som vulkansten, Og der var rigtig mange flotte fugle. Denne her er vidst bare gråspurvens storebror, alle de flotte fugle ville ikke fotograferes. 
På et tidspunkt ville Ruth og Elisabeth på opdagelse i området. Det var ret forskelligt, hvad vi syntes var interessant at se på undervejs. Fx synes jeg, at denne kaktus var vildt fascinerende.
Mens vi var i huset, var vandet i vandhanerne rødbrunt og direkte fra søen. Det gjorde at man ikke havde lyst til at vaske hænder eller tage et bad. Men det, sagde Jeanette og Christian, plejede heldigvis aldrig at være sådan normalt.