torsdag den 3. september 2015

Strømafbrydelser

Strømmen kommer og går her. Nu er der strøm på computeren, så kan jeg skrive et blogindlæg, som så lægges på nettet, næste gang der er strøm.
Det betyder også, at jeg sidder og skriver dette i næsten fuldstændigt mørke. Det er meget hyggeligt men også ret besværligt.

Da vi ankom her til Awassa her for næsten 2 uger siden, tænkte vi, at folk havde overdrevet det med strømafbrydelserne. Strømmen var der jo hele tiden.
Men så i fredags forsvandt strømmen og siden da har den kommet og gået som den selv ville. Der kan godt gå næsten en hel dag uden strøm. I søndags tænkte jeg, at nu skulle jeg holde fri og få skrevet mails og blogs, men nej, strømmen var væk hele dagen. I går skulle jeg bage rugbrød, heldigvis gik strømmen kun én gang mens rugbrødet stod i ovnen. Så det lykkedes.
Desværre var melet så gammelt at der måske havde været møl i, og det smagte også sådan.


Egentlig kan jeg godt lide at strømmen går, det gør at man må være kreativ, lige pludselig kan man ikke arbejde, ikke gå på facebook, kun læse bøger, spille guitar og spille spil med de andre. Det gør at man ikke kan skynde sig, og det er dejligt.