mandag den 21. september 2015

Mit hjem her i Awassa

Så er der gået lidt tid siden at jeg satte mig i flyveren i København for at rejse mod det ukendte. Jeg synes, at jeg bliver gladere og gladere for at være her i Awassa. Tingene falder på plads og man bliver bedre kendt med det hele.

Jeg er meget taknemmelig for at have en lejlighed her, som er større end den lejlighed jeg havde på Østerbro. Rimelig sejt. Det er den ene halvdel af det hus, hvori skolen er placeret.
Her er nogle billeder af mit hus:
Detter her er min stue med spisebord og sofagruppe. Til højre ses terrassen.

Her er det køleskab og skrivebord og døren ud til terrassen.

Sådan ser terrassen ud. Nettet gør at aber, myg og andre dyr ikke kommer derind.  Det er dejligt at sidde herude og kigge på dyr og fugle og se solen gå ned.

Her ses køkken til venstre og en håndvask til højre. Toilet og bad er udenfor huset.

Til sidst er der også et soveværelse

Her er nogen af vores "venner" på pladsen

Denne fyr kom forbi og boede nogle dage hos os. Det er en guereza. Det er en ret stor abe, som bevæger sig mindst muligt, og sidder det meste af dagen højt oppe i træet og kigger ned på menneskene. Underlig fætter. 

En dag kom flokken af marekatte forbi. De bor af og til på feriepladsen (måske fordi de trænger til ferie:-). Når de er her, holder de en fest. De er overalt og kan finde på lidt af hvert. 

Disse to aber ville meget gerne på besøg indenfor i mit køkken. Det fik de ikke lov til. I dag trængte nogle af aberne ind på Kåre og Trines terrasse gennem et hul i nettet. Trine var ved at gå ud af sit gode skind, jagede dem væk, og satte sig så som vagt ved hullet. 

Aberne har ikke altid respekt for menneskene, men der er en anden her på pladsen, som de holder sig på afstand af. Det er ham her:

Derudover er der en masse smukke fugle som holder til på pladsen. Og som sørger for en god del lyd. Denne her lyder ikke af så meget, men den er smuk. 
Den lille kingfisher elsker at bruge vandet på feriepladsen til at vaske sig i.